תחזוקת שרתים

שרתים מהווים מערכת מורכבת ומתוחכמת אשר הבטחת תפקודה היעיל הוא אתגר מקצועי לא קטן. שירותי עזר לתחזוקת שרתים מסייעים לעסקים להוריד מכתפיהם משימה שוטפת זו, שהיא בכל זאת משימה חשובה.

למה צריך תחזוקת שרתים?

עסק שעובד עם שרתים חייב לטפל בתחזוקתם באופן מקצועי. אלה הסיבות העיקריות לכך ויתרונות התחזוקה האיכותית:

  • המשכיות עסקית – מבחינה עסקית, תחזוקת שרתים מיועדת קודם כל להבטיח שהפעילות העסקית שתלויה בתקינותם לא תיפגע. גם פריסה גלובאלית רחבה של חוות שרתים עשויה להשפיע על כך.
  • ניהול משאבים – כחלק מהבטחת הפעילות העסקית התקינה, תחזוקת השרתים מוודאת שהשרת עומד היטב בעומסים שמוטלים עליו. עומסים אלה משתנים באופן שגרתי מסיבות עסקיות ואחרות ולכן זו נקודה חשובה אשר יש לטפל בה באופן יזום ושוטף. לגבי עמידה בעומסים, חשוב להזכיר גם את שירות ה-CDN. אם אינכם יודעים מה זה CDN, כדאי לקרוא הסבר מעמיק בנושא.
  • תיקון תקלות – תקלות מתרחשות במוקדם או במאוחר. תחזוקה יעילה מצמצמת מקרים אלה ונזקים מהופעתם ומאפשרת לטפל בהם במהירות המרבית.
  • שיפור מתמיד – ניתן וחשוב לשפר את השרתים עם הזמן, באמצעות שדרוג החומרה ובעיקר עדכוני תוכנה זמינים. שדרוג כזה מגביר בהתמדה את התועלת שמופקת מהשרתים. למעשה, שדרוגים אלה הכרחיים כדי להבטיח תאימות למערכות אחרות.

תקלות נפוצות בשרתים

יש מגוון רחב מאוד של תקלות אפשריות בשרתים. ניתן לחלק זאת לסוגי התקלות הבאים:

  • קריסת שרתים – קריסת שרת היא מצב שמשתדלים במיוחד להימנע ממנו. הדבר עשוי להתרחש עקב סיבות טכניות רבות ולהפריע לפעילות העסקית.
  • תקלות לאחר שינויים – בעקבות שינויים שונים, דוגמת עדכון גדול למערכת הפעלה, דברים עשויים להשתבש.
  • כשל חומרה – למרות השיפור המתמיד באמינות חומרה (דוגמת המעבר לדיסקים מסוג SSD), היא עדיין עלולה לסבול מהתיישנות ושחיקה.
  • טעויות אנוש – למשל כבל לא מסומן כראוי, שנותק בטעות.
  • כשלים בציוד חדר השרתים – מעבר לשרת, ישנו חדר השרתים, או חוות השרתים, שעשויים להיות מקור למגוון סוגי תקלות. למשל הפסקות חשמל, חום יתר ואפילו נזקים של מקרי אסון מקומיים דוגמת רעידת אדמה.
  • תקלות בהקשר אבטחה – שרתים עסקיים הם מטרה מרכזית של פושעי מחשוב ופעילותם עשויה להראות לעתים כתקלה טכנית (קריסת שרת למשל). כמו כן, האקרים מנצלים כידוע תקלות שונות (באגים) למטרות תקיפה. כך שיש יחסים מורכבים בין עולם אבטחת השרתים לבין תחזוקתם הרגילה.

איך לבחור נכון ניהול שרת?

חשוב לדעת כי בחירת שרת טובה היא חשובה, אבל חיוני לא פחות לבחור את ספק ניהול השרתים ותחזוקתם. באופן מיוחד, חשוב לשים לב לשלושת הנקודות הבאות:

  • מוניטין ואמינות – על שרתים מתבצעת פעילות עסקית קריטית ואתם מוציאים טיפול בכך לגורם חיצוני. לכן, ברור שאמינות גורם זה, היא בעלת חשיבות מכרעת.
  • רמת טכנית – רמת התמיכה שמוצעת, רמת הצוות הטכני, המתקנים (חוות השרתים) והציוד של הספק.
  • ביצועים – בסופו של דבר, הספק אמור לתפקד ביעילות הרצויה לכם. לכן, חשוב להעריך (וככל הניתן גם למדוד) את ביצועיו. אם מדובר בספק שאין לכם איתו כל ניסיון קודם, שימו לב להסכם רמת השירות (SLA) שהוא מציע.

מה כולל השירות של GNS?

אלה כמה מהתכונות הרבות של השירות ש-GNS מציעה בהקשר זה: מוקד תמיכה עם מקצועני סיסטם ובזמינות רצופה (24X7), עבודה לפי SLA מוגדר, שירותי NOC, ניהול פיירוול, עדכון מערכות הפעלה וטיפול בתקלות בהן,

הקמת וניהול בסיסי נתונים, ניהול גיבוי ושחזור. תכונות אלה, כלולות בשירות הניהול ברמת Pro ונדגיש, כי GNS מציעה גם רמת ניהול גבוהות יותר. ניתן לבקר בעמוד שירותי תמיכה וניהול בענן ולהתרשם מהשירות.

לסיכום

המורכבות הטכנולוגית הגדולה של השרתים, לצד חשיבותם העסקית המכרעת, מובילים למסקנה פשוטה: אתם חייבים ניהול שרתים איכותי.