ענן

מחשוב ענן

שירותי מחשוב ענן מאפשרים לנו כמשתמשים עסקיים ופרטיים לצרוך שירותי
מחשוב כגון שרתים וירטואליים, אחסון מסדי נתוני בענן ותוכנות דרך האינטרנט.
מחשוב בענן לעסקים מבית GNS מספק פתרונות מחשוב גמישים ומגוונים החל
משרתים וירטואליים וייעודיים, שרתי אחסון וגיבוי מנוהלים, הגנות מפני מתקפות
סייבר, שירותי התאוששות מאסון ותמיכה טכנית מקצועית 24/7/365. לפרטים נוספים

השירותים שלנו

מידע נוסף על מחשוב ענן

המונח "ענן" בהקשר מחשוב, מתייחס לרוב בפועל, לשירותים שזמינים ברשת האינטרנט או יותר מדויק – באמצעותה. המונח עשוי להתייחס גם לאוסף שירותים ומשאבים שזמין ברשת קטנה יותר, בין אם היא זמינה בעצמה דרך האינטרנט או פנימית בתוך מערך המחשוב של העסק. אם מדובר על "הענן של חברת X", אז הכוונה היא לרוב לשירותי חברה זו, שזמינים דרך האינטרנט. זאת, בשונה משירותים דומים, שאנחנו עשויים לקבל ישירות מציוד שנמצא אצלנו. למשל שירות אחסון בענן של חברת GNS לעומת אחסון בדיסק קשיח שנמצא פיזית אצלנו.

דרך "ענן" מרוחק של שירותי מחשוב ניתן לצרוך מגוון שירותים, ללא צורך לדעת היכן הם נמצאים. זה הוא בפועל מה שמכונה "מחשוב ענן". הדבר דומה לצריכת חשמל דרך שקעי החשמל בקיר, מבלי שנדע היכן בדיוק מיוצר החשמל ומה המסלול שהוא עובר בדרכו אלינו. ניתן לומר שהחשמל מגיע מה"ענן" של חברת החשמל. מחשוב ענן משמש כאלטרנטיבה למחשוב פנימי בעסק והוא דרך פופולארית מאוד, לספק פתרונות מחשוב לעסקים. זאת, מאחר שיש לנושא מחשוב ענן יתרונות רבים. מאחר שמדובר בשכירת שירות מרוחק, הדבר מאפשר לחסוך בעלות רכישת כל הדרוש לאותן מטרות (בעיקר חומרה ותוכנה). החסכון בחומרה, מצמצם את השטח הדרוש עבורה, התשלום עבורו ועלויות נילוות שונות (קירור הציוד, הגנה פיזית עליו בהיבטים שונים וכדומה). באופן שוטף, הדבר חוסך את הצורך לטפל בחומרה ובתוכנה כולל עלויות כח האדם שדרוש לשם כך. עוד נקודה חשובה, היא שמחשוב ענן מאפשר לשלם בדיוק בהתאם להיקף השימוש ובכך מצטמצם מאוד הבזבוז סביב משאבים לא מנוצלים. מחשוב ענן מספק גמישות רבה במיוחד בשימוש בו. זאת, כולל סקלאביליות, תודות לאפשרות להרחבת שימוש מהירה וקלה. הוא גם מאפשר שימוש או ניסוי זמניים וקלים, של שירותי מחשוב שונים. יתרון נוסף, הוא שניתן לגשת לשירותים אלה מכל מקום ומכל מכשיר. בשורה התחתונה, את המשאבים אשר מוקצים למחשוב בעסק, ניתן לנצל באמצעות מחשוב ענן באופן החכם והיעיל ביותר.

ענן ציבורי – ענן ציבורי או Public Cloud, הוא סוג ענן המחשוב המוכר והנפוץ ביותר. מונח זה, מתייחס בפשטות לאוסף שירותי הענן שזמינים לכל, ברשת האינטרנט הציבורית.
ענן פרטי – Private Cloud הוא אוסף שירותי ענן, שזמינים עבור גורם ספציפי אחד בלבד.
ענן שיתופי – Community Cloud הוא מעין ענן פרטי, בו משתמשים כמה עסקים ביחד.
ענן היברידי – ענן היברידי או Hybrid Cloud, משלב שני סוגים עננים: הענן הציבורי והענן הפרטי. השירותים יטופלו כאילו הם בענן משולב אחד, על פי הנסיבות והצורך.

מחשוב ענן מספק כמה וכמה יתרונות משמעותיים מאוד לעסקים. ראשית, הוא מספק גמישות יוצאת דופן, בשימוש במגוון רחב של שרותי מחשוב. ניתן לבחור שירותים, להתחיל לעבוד איתם, להתאים אותם לצרכים עסקיים שונים ולהפסיק את השימוש. הכול, קל ומהיר במיוחד. הגמישות מתבטאת גם בסקלאביליות מעולה.

בהיבט הכספי, מחשוב ענן מאפשר לשלם רק ובדיוק לפי היקף השימוש. הוא חוסך בצורך לרכוש חומרה ותוכנה ולהוציא כספים באופן מתמשך על תיקונים ושדרוגים.

תועלת חשובה נוספת היא בהיבט הניידות – ניתן לגשת לשירותים אלה מכל מקום ודרך מגוון התקני מחשוב נפוצים, באמצעות דפדפן.

למחשוב ענן יש גם כמה חסרונות, שלמרות שאינם קריטיים, חיוני להכיר. ראשית, ישנה התלות בחיבור לענן – לרוב מדובר על חיבור לרשת האינטרנט. בדומה לכך, ישנה גם תלות בספק השרות. הקלות שבה ניתן להתחיל להשתמש בשירותים כאלה, עלולה להביא לשימוש מוגזם ולא מסודר בהם, תופעה שמכונה Cloud sprawl. האינטגרציה בין שרותי ספקי ענן לשירותים פנים ארגוניים עשויה להיות מאתגרת. אבטחה ופרטיות עשויים להיות בסיכון, בהתאם לרמת האבטחה שבה נוקט הספק ולאמינותו. נזכיר, כי מדובר לעתים במידע עסקי רגיש, שבאופן רגיל לא ממהרים להוציא מחוץ לשליטת העסק.

פתרונות ענן מוצעים כיום במגוון עצום של אפשרויות, עם ספקים שונים שמתמחים בנישות ספציפיות. זה יכול להיות שרות כללי דוגמת שרתים כשרות או נישה נקודתית יותר, דוגמת שירותי אבטחה שונים.

בכל מקרה, כאשר שוכרים שירותי מחשוב ענן, איכות הספק חשובה ביותר, מאחר שמדובר על העברת הביצוע של חלק מפעילותכם העסקית לשליטתו. תהיינה פעילויות אשר ספק ענן יעשה במקומכם (כתחזוקת השרתים) ופעילויות שאתם תעשו דרכו (השימוש בשרות הענן).

כללית לגבי העבודה עם שרותי ענן, יש כמה נקודות נוספות שמומלץ לשים אליהן לב. ראשית, אם זו צורת עבודה שחדשה עבורכם, חשוב לגבש עבורה נהלים ולהדריך את העובדים בנידון. יש להבטיח גם את איכות התקשורת מול הספקים השונים ולטפל באינטגרציה עם מערכות המחשוב הפנימיות שלכם. כמו כן, חשוב להיערך למצבים, שבהם הדברים מסתבכים – לתכנן ולגבש מענה, להיבטי אבטחה, גיבוי, תמיכה טכנית, DRP והמשכיות עסקית.

פריסה עולמית ב-13 חוות שרתים, בישראל ובעולם.

מערכת לניהול עצמאי של השרתים, יכולת הקמה / ביטול / שינוי מפרט משאבים באופן עצמאי.

כל מערך האחסון מבוסס SSD.

התחייבות לזמינות של 99.95%.

מודל תשלום לבחירת הלקוח, על בסיס חודשי או לפי שימוש שעתי.

אין התחייבות או עלות הקמה.

מעבדי Intel Xeon Platinum (Cascade Lake) 2.7GHz.

מנהל תיק לקוח אישי ייעודי לכל לקוח.

מוקד תמיכה 24/7 בעברית, לכל בעיה או שאלה.

מגוון רחב של מעל 40 שירותי מחשוב ענן ואפליקציות מותקנות מראש ופריסת שרת בשניות.