שרת בענן

איך בוחרים שרת בענן?

בהגדרתם הבסיסית, הפשוטה, שירותי ענן מנוהלים הם שירות לניהול השימוש שלכם בשירותי ענן שבהם אתם משתמשים. מה שירותים אלה כוללים? מה ההבדל בין ענן לבין ענן מנוהל? ומהם יתרונות הענן המנוהל?

שרת בענן לעסקים הוא סוג מתוחכם של אמצעי מחשוב מודרני, ובעל יתרונות רבים. במאמר זה תקראו על שרתים אלה, חשיבותם, טכנולוגית מחשוב הענן שעומדת מאחוריהם וכיצד מומלץ לבחור שרת כזה.

למי שירותי שרת בענן מתאימים?

  • עסק שזקוק למשאבים רבים – עסקים גדולים אשר זקוקים למשאבי שרת רבים במיוחד. במקום למלא את מבנה העסק בשרתים פיזיים, קל יותר לעשות זאת בענן.
  • עסק שזקוק למשאבים מתרחבים – שרת בענן לעסק יכול לתת מענה מצוין לדרישות משאבים אשר גדלות במהירות, למשל להתמודדות עם נפחי אחסון בענן שצפויים לגדול מהר מהרגיל.
  • עסק שזקוק למשאבים משתנים – בהתאם לפעילות העסק, משאבי המחשוב דרושים עשויים להשתנות מאוד, בזמנים שונים. עם שרת ענן קל לתת לכך מענה ולשלם בהתאם להיקף השימוש.
  • עסק שמעונין במתן שירות קבוע – לעסקים שרוצים לספק דרך השרת, שירות מסוים ברמות שירות קבועות ומוגדרות מראש.

מה זה מחשוב ענן?

מחשוב הענן הוא מודל מודרני של צריכת מחשוב, אשר זכה לפופולאריות עצומה בשנים האחרונות. זאת תודות לשורת יתרונות ארוכה, כגון הקלה כספית על עסקים וגמישות רבה בשימוש. מדובר בהצעת יכולות מחשוב מסוגים שונים, מרחוק, דרך האינטרנט. כלומר, במקום להתקין שרתים פיזית אצלכם בעסק, אתם שוכרים אותם לשימוש מרחוק, בענן. במקום לתחזק אותם לבד ולהתקין עליהם תוכנות שונות, אתם שוכרים שימוש בתוכנות כאלה, כשירותי ענן. שירותי מחשוב לעסקים בענן דוגמת אלה של חברת GNS, מציעים כיום מענה כמעט לכל צורך בעולם המחשוב.

אילו סוגי שרתי ענן קיימים?

בין סוגי שרתי הענן, בולטים במיוחד:

  • שרת VPS – Virtual Private Servers הם שרתים וירטואליים, אשר מוצעים כשירות ענן כחלק מהשירות של חברת GNS.
  • שרת שיתופי – שרת אשר מספק שירותי ענן עבור כמה לקוחות במקביל. כל אחד מהם יכול לצרוך באמצעותו שרת VPS משל עצמו.
  • שרת ייעודי – מצב שבו שוכרים שרת בענן על בסיס שרת פיזי ששמור רק עבורכם. היתרון בכך לעומת שרת שיתופי הוא שכל משאבי השרת יהיו זמינים עבורכם בלבד.
  • VDS- Virtual Dedicated Server, הוא מעין שרת VPSשגם בו שמורים עבורכם בלבד משאבים מוגדרים מראש.

מה היתרונות בשרת בענן?

כדי להבין את היתרונות של שכירת שרת בענן, כדאי להתחיל מחשיבה על מה שהוא מחליף. שרת כזה חוסך לכם את הטרחה שבבחירה ורכישה של שרת פיזי לעסק, ולא תצטרכו להתקין אותו בעסק. לא תוציאו משאבים רבים על תחזוקה מקצועית יקרה שלו בעצמכם, לא תצטרכו להתמודד עם תקלות, כשלים ועם תיקונים ושדרוגים יקרים, פחת בערך השרת עם התיישנותו ועוד. שרת פיזי בתוך העסק גם תופס מקום וצורך לא מעט חשמל, לשם הפעלה ומיזוג. שרת בענן חוסך את כל זה וגם מוסיף יתרונות אחרים, כגון יכולת לשכור זמנית שרתים חזקים מאוד.

סוגי שירות ענן שאנו מציעים?

GNS מציעה Virtual Private Servers כשירות ענן. שרתים אלה מבוססים על מערכת ההפעלה לינוקס או חלונות, לפי בחירתכם, ועל אחסון מסוג SSD. מעבר לכך, אנו מציעים מגוון רחב של שירותי ענן נוספים, בהם אחסון, גיבוי, DRP, המשכיות עסקית, שירותי אבטחה שונים, Load Balancers ו-CDN, Kubernetes מנוהל, One-Click Apps, NOC ושירותי תמיכה.

 

טיפים ונקודות מפתח לבחירת השרת

בבחירת שרת בענן, חשוב לקחת בחשבון את השיקולים הבאים:

  • סוג השרת – בחירה מבין הסוגים שפירטנו כאן.
  • משאבים דרושים – חיוני שתעריכו מראש את היקף המשאבים שיהיו דרוש לכם. מרווח בטחון חשוב גם כן.
  • מערכת הפעלה – בחירת מערכת ההפעלה לשרת היא נקודה חשובה שמשפיעה על דברים רבים.
  • מיקום – האם השרת יידרש לעבוד מול לקוחות או עובדים, מאזור גיאוגרפי ספציפי? בין אם זה בארץ או בחו"ל, אפשר לקחת זאת בחשבון מבחינת מיקום חוות השרתים, כולל בארץ.
  • תחזוקה – מה וכמה מהתחזוקה השוטפת של השרת תרצו לבצע לבד? למשל ניטור מצבו או פעילויות גיבוי שוטף. מה תעדיפו שהספק יעשה עבורכם? חשוב לזכור כי השרתים הפיזיים שמאחורי הקלעים יתוחזקו במילא על ידי ספק שירות הענן.

סיכום

כפי שראיתם, שרתים בענן הם כלי עזר טכני רב עוצמה. יותר חשוב מכך, הם מספקים מענה עסקי שימושי ביותר למגוון מטרות.