חנות וירטואלית: הצעדים שאסור לפספס

במסגרת עולם המסחר האלקטרוני, חנות וירטואלית היא אמצעי מכירה פופולארי ביותר, מתוחכם ויעיל מאוד. למעשה, יש לה גם יתרונות חשובים נוספים, בשיווק, מיתוג, תדמית ועוד. בכל מקרה, בכדי להבטיח הצלחת חנות כזו, יש כמה וכמה צעדים שאסור לפספס בהקמתה.

מהי חנות וירטואלית?

חנות וירטואלית היא אתר אינטרנט אשר דרכו מבצעים מכירות, למוצרים או לשירותים שאתם מציעים. ניתן לעשות זאת לצד הפעלת חנות פיזית או כערוץ המכירה המרכזי ואפילו היחיד של העסק.

מהם יתרונות החנות הוירטואלית?

צמצום עלויות
מיקום הוא שיקול מפתח בכל הנוגע לחנויות פיזיות. מיקום טוב הוא מפתח ליותר מכירות, אך הוא גם יקר יותר מבחינת התשלום הקבוע על שכירות המקום. בחנות וירטואלית בעצם אין צורך בכך. כך גם לגבי ההיבט של גודל החנות. חנות וירטואלית תהיה בכל גודל שתרצו, ותוכלו להציג היקף מוצרים גדול ככל שתחליטו. לא חסר בחנות כזו מקום על המדפים או בחלון הראווה.

היקף הלקוחות הפוטנציאליים
לרוב הלקוחות קל להגיע אל העסק דרך האינטרנט הרבה יותר מאשר פיזית. גישה ישירה לחנות שלכם באינטרנט חוסכת מהלקוח טרדות, כמו מרחק ועלויות הנסיעה. מבחינת העסק, הדבר מתבטא בחשיפה לקהל לקוחות פוטנציאלי אדיר.

מכירות סביב השעון
המכירה בחנויות פיזיות מוגבלת לרוב לשעות פתיחה מסוימות. לא כך בחנות הוירטואלית. אם אתם או לקוחותיכם שומרי שבת ואתם מעוניינים שכך יהיה האתר שלכם, גם לכך יש פתרונות טכניים.

מדידה ושיפור
המדיום הממוחשב של חנות כזו מאפשר לבצע מדידות מדויקות ונרחבות של התנהגות הקונים ושל הפעילות כולה. בעקבות זאת, ניתן להבין טוב יותר את הלקוחות ולשנות את הפעילות בהתאם. תומכת בכך העובדה שבחנות וירטואלית גם קל יותר לבצע שינויים מהירים.

מה צריך להקמת חנות וירטואלית?

אלה כמה נקודות שיש להקפיד עליהן בבניית חנות וירטואלית:

  • בחירת מערכת ניהול – יש מערכות לניהול חנויות וירטואליות אשר מקלות מאוד על פעילות זו. לאור חשיבותן, הבחירה במערכת המתאימה לכם ביותר משמעותית מאוד.
  • בחירת שרת – יש לבחור שרת המתאים לאירוח האתר. לקבלת מידע נוסף בנושא Virtual Private Server, תוכלו להיכנס לעמוד vps באתר.
  • עיצוב וחווית משתמש – ממשק המשתמש של החנות משפיע מאוד על הצלחתה. מי שיקים את האתר ברמה הטכנית, יוכל להציג בפניכם אפשרויות עיצוב רבות. עם זאת, מומלץ לעבוד עם מומחים בנושא זה.
  • תוכן איכותי – לתכנים באתר חשיבות רבה עבור המכירות וגם עבור הקידום במנועי חיפוש. השקיעו בתוכן איכותי, עשיר ורלוונטי לקהל הלקוחות שלכם.
  • מנגנון עגלת קניות ותשלום – מערך טכני שיש לבצע באמצעות אנשי מקצוע, גם בנושא הטכני וגם בנושא הפיננסי מול חברות האשראי והסליקה.
  • מערך משלוחים ותמיכה – יש לבחור בחברת משלוחים מהימנה שתאפשר לכם לשנע את המוצרים ללקוחותיכם באופן מקצועי ומהיר.

יש למעשה לא מעט נקודות נוספות לטיפול במסגרת בניית אתר מסוג זה, בהן התממשקות למערכות שונות, שיפור הביצועים וטיפול בהיבטי אבטחה שונים.

מה קורה בניהול השוטף?

יש דברים רבים לשים אליהם לב בניהול השוטף של החנות, דוגמת הקמת עמודים למוצרים השונים ועדכונם, ניהול הזמנות, ניהול המשלוחים וניהול התמיכה. באופן מיוחד, חשוב להדגיש שני דברים. האחד, הוא שיש לשווק את החנות בהתמדה, תוך לקיחה בחשבון של היבטי SEO, השפעת שרת על קידום אתר ושיקולים נוספים. כמו כן, חשוב להיות עם האצבע על הדופק – לנטר, לנתח ולהבין לעומק את המתרחש בחנות. כלומר לזהות מצבים מיוחדים, דוגמת נטישת עגלות קנייה חריגה.

סיכום

ניתן לומר שחנות וירטואלית הוא כלי מכירתי רב עוצמה ומומלץ. עם זאת, חיוני להקים אותו בצורה חכמה ואיכותית ולטפל בניהול השוטף שלו בהקפדה יתרה.