אחסון אתרים

לאתרי אינטרנט עסקיים יש תפקיד אינטגרלי במיתוג העסק ובהצלחתו. האתר הוא כרטיס הביקור של העסק והוא מוצג ישירות ללקוח, ועל כן תכנון מקדים לצד השקעה נכונה יעזרו למצות את הפוטנציאל העסקי של האתר. חלק מהקמת האתר והתחזוקה שלו תלויים בחברת האחסון, ולכן צריך לדעת - כיצד בוחרים חברת אחסון, ומה עוד חשוב לדעת בנושא זה?

מה זה אחסון אתרים?

אחסון אתרים הוא שירות אשר מאפשר לספק ללקוחותיכם גישה לאתר שלכם, לתכניו ולמנגנונים השונים שמופעלים בו (כמו חנות). מעבר לכך, האתר מאוחסן ומנוהל באופן קבוע בשרת מרוחק זה, באופן מקצועי ומאובטח.

למה זה חשוב?

אתר עסקי הוא נכס אשר פעיל מול הלקוחות באופן קבוע. ברור שנכס מסוג זה חשוב לתפעל באופן המקצועי ביותר. בין השאר, יש לתת מענה מהיר ומלא לדרישות משאבים משתנות. העסק הממוצע לא מומחה באחסון אתרים, ולכן הגיוני מאוד להוציא פעילות חשובה כזו לאחריות ספק חיצוני. עבודה עם שירות אחסון אתרים איכותי גם תפנה עבורכם משאבים אשר תוכלו למקד בפעילויות הליבה העסקיות שלכם.

איך לבחור חברה לאחסון אתרים?

בבחירת חברת האחסון, מומלץ לקחת בחשבון את הנקודות הבאות:

  • רמת הספק – רמת ספק שירות האחסון, כשילוב של מוניטין טוב ומקצועיות גבוהה.
  • מחיר – מחיר חבילת האחסון שבחרתם והשירותים המשלימים לכך, כתמיכה טכנית.
  • פריסת שרתים – אחסון אתרים בישראל עושה שימוש בשרתים מקומיים. עם זאת, ישנם מקרים שבהם גולשים לאתרכם בעיקר מחו"ל. במקרים כאלה, יש יתרון לחוות שרתים אשר קרובה אליהם ככל הניתן מבחינה גאוגרפית. הפתרון הטוב ביותר הוא לעבוד עם ספק מקומי, אשר שרתיו ממוקמים במגוון מקומות מרכזיים, בארץ וגם ברחבי העולם.
  • תמיכה טכנית – חברת אחסון אתרים צריכה להציע שירותי תמיכה טכנית לכל בעיה, 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. מומלץ לבחור בחברה שמציעה שירות לקוחות בעברית ובאנגלית לכל צורך.
  • זמינות – חשוב מאוד לבחור בחברה שמתחייבת לזמינות גבוהה של השרתים שמאחסנים את האתר. מקובל לבטא זמינות זו באחוזים: למשל, 99% זמינות. פשר הדבר הוא שהחברה מתחייבת לכך שהאתר יהיה זמין לגולשים לפחות ב-99% מהזמן. חשיבות הזמינות משתנה על פי אופי השימוש של העסק באתר. אם מדובר באתר מכירות, פגיעה בזמינות האתר תתבטא בפגיעה במכירות. על כן, כל עסק צריך לעשות לעצמו את החישוב של רמת הזמינות הדרושה עבורו, עד כמה היא חשובה לו וכמה הוא מוכן לשלם עבורה. בכל מקרה – מדובר בשיקול חיוני שחשוב להיות מודעים לה.

איך אחסון האתר משפיע על הקידום שלו?

אחסון האתר משפיע על קידומו במנועי חיפוש בכמה אופנים:

  • זמינות – השפעת השרת על קידום האתר מתבטאת קודם כל בזמינותו. אתר שאינו זמין, בגלל אחסון לא איכותי, ייפגע משמעותית בדירוגו במנועי החיפוש.
  • מהירות – מעבר לזמינות, חשובה גם מהירות טעינת עמודי האתר ותכניו השונים. אם מהירות זו נמוכה במיוחד, דירוג האתר ייפגע. לשאלה איך לשפר מהירות אתר יש תשובות טכניות רבות ואם הדבר נדרש, כדאי להשקיע בכך.
  • עקביות – לשם השפעה אופטימלית על קידום האתר, לא די בזמינות ומהירות טעינה טובים מספיק מדי פעם. חשוב  שכך יהיה באופן עקבי.
  • אבטחה – רבים לא מודעים לכך, אך גוגל לוקחת בחשבון בדירוג אתרים גם את ההערכה לגבי רמת אבטחתם. כאשר עובדים עם ספק אחסון אתרים, הוא יכול לאבטח ברמה גבוהה את שני סוגי השירות שהוא מספק לכם – אחסון תכני האתר על שרתיו והגשתם לגולשים. משמע – הגנה על שרתיו שבהם מאוחסן האתר וגם הגנה בפני התקפות על זמינותו (דוגמת מניעת שירות מבוזרת – DDoS).

מה ההבדל בין אחסון שיתופי לאחסון ייעודי?

קיימים שני סוגי אחסון אשר תשמעו עליהם הרבה ותצטרכו לבחור ביניהם: אחסון שיתופי ואחסון ייעודי.

אחסון שיתופי הוא אחסון האתר שלכם על אותו שרת, יחד עם אתרים אחרים, כאשר כולם חולקים את אותם המשאבים. בצורת אחסון זו, השליטה (על ביצועים ועל השרת בכלל) היא ברמתה הנמוכה ביותר.

בשונה מכך, אחסון ייעודי הוא מצב שבו יש לכם שליטה מלאה על המשאבים. למעשה, אחסון ייעודי מספק את כל יתרונות מחשוב הענן, דוגמת סקלאביליות.

לסיכום

אחרי שהשקעתם באתר עסקי מתקדם, מומלץ להוסיף לכך אחסון אצל ספק איכותי, מהסוג שמתאים ביותר לדרישותיכם.