logo-webox-taglineסיפור לקוח – וובוקס שירותי מחשוב עננים

וובוקס שירותי מחשוב עננים (Webox) היא ספקית מחשוב ענן במודל תוכנה כשירות – SaaS. החברה מתמחה בפתרונות לעסקים קטנים ובינוניים עם סל שירותי מחשוב מתאימים בענן: ניהול חכם של קשרי לקוחות באמצעות מערכת Dynamics CRM, שרתים וירטואליים לפי דרישה, מערכות ניהול פיננסי (ERP) במודל מחשוב ענן, שירותי דוא"ל Exchange בענן , שירותי גיבוי נתונים והמשכיות עסקית.

לוובוקס אלפי משתמשי קצה עסקיים בארץ ובחו"ל המשתמשים במספר רב של מוצרים מבוססי ענן, וזקוקים לזמינות מקסימלית של כלל המוצרים, המהווים את .ליבת הפעילות העסקית של לקוחותיה .

הסיטואציה העסקית

היות וכלל מוצרי החברה מבוססים על מדול מחשוב ענן, מערך המוצרים נשען על תשתית פיזית חזקה ושרידה. כבר בתחילת דרכה הבינו בחברה כי הדבר הנכון יהיה לעשות שימוש בתשתיות פיזיות גמישות וברות הגדלה (Scalable) ולכן פנו לספק חיצוני לשדרוג התשתיות לסביבה הווירטואלית.

בעקבות גידול בקצב המכירות ובכמות הלקוחות התקשה הספק בשנים האחרונות להעמיד תשתית מתאימה לדרישות ולצרכי החברה, ועובדי וובוקס מצאו את עצמם בעל כורחם עוסקים באופן תדיר בתחזוקת התשתית ופיתוחה, דבר אשר היווה גורם מעכב לצמיחת החברה והסיט אותה מעיסוק בליבה העסקית שהיא השירותים והמשתמשים, ולא התשתית עצמה.

לפני כשנה נכנסה החברה למהלך צמיחה משמעותי שהעלה בצורה ניכרת את היקף התשתית הנדרשת לאספקה תקינה של המוצרים. בתחום ה-SaaS הגידול הנדרש בתשתיות אינו לינארי, ולכן התשתית חייבת למעשה להיות כמה צעדים לפני היקף השירות הקיים על מנת להבטיח בכל עת זמינות של השירותים.

בעקבות יציבות לא מספקת של התשתית, ולאור קושי של ספק התשתית הקיים להמשיך ולהרחיב את התשתית על מנת לעמוד בצרכי החברה, הבינו בוובוקס כי על מנת להמשיך בקצב הגידול הקיים שלה ואף להגבירו, נדרש שדרוג רחב של כלל תשתיות הסביבה הווירטואלית.

הצרכים של וובוקס מספק התשתיות התבססו על 3 נקודות עיקריות:

1. חומרה –מערכת יציבה ובעיקר סקליבילית המסוגלת להתרחב בזמן אמת בהתאם לצורך. להיות מחוברים תמיד לתשתית הטובה ביותר ולהיות מסוגלים לקבל עוד משאבים באותה רמה בזמן אמת ועל פי דרישה.

2. ידע מקצועי – ספק השירות, ובעיקר מערך השירות והתמיכה, נדרשים להיות אנשי מקצוע מעולים בתחום הנדסת המערכות ותחזוקת התשתית.

3. זמינות כוח אדם – היות ושירותי וובוקס מיועדים כולם למגזר העסקי ומשמשים לתפעול השוטף של העסק כל תקלה בשירות יכולה להוביל להפסדים כספיים משמעותיים אצל לקוחותיה. לשם כך ספק השירות הנבחר נדרש לספק בכל עת כוח אדם זמין לטיפול מיידי לכל בעיית תשתית, 24/7.

המטרה המיידית אותו הציבה וובוקס לפתרון הייתה יציבות. המשמעות של החברה מבחינה זו הייתה פחות תקלות, פחות זמן השבתה, ובסופו של דבר פחות משברים מול לקוחות.

המטרה ארוכת הטווח של המהלך הייתה מיקוד עסקי. בוובוקס השתרשה ההבנה שנושא התשתית דורש טיפול שוטף על ידי מומחים לדבר והמטרה שהוצבה לאור זאת הייתה בחירה בספק תשתיות אשר יוכל לתת מענה מקיף לכל צרכי התשתית.

הבחירה ב-GNS

הבחירה ב-GNS נבעה בראש ובראשונה בשל יכולתה המוכחת לתחזק בהצלחה סביבה וירטואלית רחבה בהתאם לדרישות של וובוקס. הפריסה הרחבה בין חוות השרתים בארץ, מרכז הניטור והתמיכה המקצועי והיכולות לספק משאבים על פי צריכה באופן מיידי וללא הכנות מיוחדות היוו גורם מכריע בבחירה. וובוקס בחרו ב-GNS במטרה לצמצם את ההתעסקות ברמת התשתית והפיתוח העתידי שלה.

בנוסף, כך מסביר נדב פופלבסקי, מנכ"ל וובוקס, הבחירה ב-GNS נבעה מהרצון לבסס שיתוף פעולה עסקי ארוך טווח. פופלבסקי מציין כי מעבר למפרט הטכני המרשים והעמידה בציפיות המחיר, הוא חיפש ספק שירות שמבין את המהות העסקית שלו, ובעיקר מסוגל לראות יחד איתו את האופק העסקי של וובוקס ולעזור לחברה להגיע אליו.

בסופו של דבר, לאחר תחשיב לטווח הארוך אל מול פתרון אלטרנטיבי, ומתוך שקלול תחזית הצמיחה של וובוקס לשנים הקרובות וצרכי האחסון והמחשוב הנדרשים למימוש תחזית זו גם המחיר של הפתרון היה האטרקטיבי ביותר.

הפתרון

הפתרון לוובוקס התחלק לשני שלבים: בשלב הראשון בוצע פיילוט בו הועברו מס' שרתים קריטיים אשר ספגו את עיקר התקלות לשרתי GNS – בעיקר שרתי CRM ו-Data Base. הפיילוט נערך כשלושה חודשים ובמהלכו בוצעה גם בחינה של פתרון ה-DR של GNS בפרויקט ייחודי עם לקוח אסטרטגי של החברה. נדרש היה להקים בטווח זמן קצר מאוד מערכת DR הכוללת מערכת מקבילה לחלוטין (Active-Active) לפרק זמן של כשבועיים של קמפיין. בשלב השני, לאחר השלמת הפיילוט בהצלחה, בוצע תכנון קפדני להעברת כלל הסביבה הווירטואלית של וובוקס לשרתי GNS.

הפתרון הטכנולוגי של וובוקס מורכב מסביבה וירטואלית אשר נשלטת ומנוהלת לחלוטין על ידי החברה עם יכולת הרחבת וצמצום משאבים לפי דרישה וחיוב על משאבים על פי צריכה בפועל בלבד.

הפתרון כולל מנגנוני ניהול גיבויים וניהול שרתים אשר נמצאים כולם בשליטה מלאה של החברה. המשמעות היא שהצוות של וובוקס מקבל בדיוק את אותה רמת שליטה על התשתית כפי שהיה לו בעבר על התשתית הפיזית הקיימת, ללא כל צורך בטיפול ותחזוקה.

בנוסף כולל הפתרון שירות תחזוקה מלא ושירותי ניטור 24/7 , הכוללים נציגי תמיכה ומענה אנושי בכל שעה ביממה אשר מטפלים בתקלות בזמן אמת ומבטיחים פעילות תקינה וזמינות של המערכת בכל עת.

התוצאה

שתי המטרות שהוצבו על ידי וובוקס למהלך המעבר הושגו במלואן. ראשית, רמת היציבות של הסביבה עלתה בצורה משמעותית, כאשר נרשמה ירידה של מאות אחוזים בתדירות התקלות הגורמות לאי-זמינות וקיצור משמעותי של משך ההתאוששות מהן. משך הטיפול בתקלות הבודדות שהתרחשו עד כה עמד לרוב לרמה של דקות בודדות לטיפול בתקלה, בניגוד למשכי זמן גבוהים הרבה יותר שחוו בעבר.

נדב פופלבסקי, מנכ"ל וובוקס, מסכם את תהליך המעבר לתשתית של GNS:
"כיום חצי שנה לאחר השלמת המעבר אני יכול להגיד שהמהלך היה מוצלח מאוד והגשים לחלוטין את מטרתו. המעבר לא היה פשוט, אך GNS היו מחוייבים לחלוטין להצלחתו, והציגו גמישות רבה במעבר, כולל אספקת שירותים וזמינות גבוהה בשעות ובימים לא רגילים על מנת להשלים את המעבר בזמן, דבר שעזר לנו להימנע מתשלומים כפולים ובעיקר הבטיח שלקוחות הקצה לא יושפעו כלל עקב החלפת התשתית. פרויקט מוצלח זה הינו ללא ספק תוצר של תכנון מאוד קפדני לתהליך ועמידה מלאה בתכנית העבודה.

אם קודם נאלצתי לטפל בתשתיות שלי לרמת השרת הבודד, עכשיו אני יכול לעסוק ברמת השירותים / פתרונות בלבד ולהתמקד בליבה העסקית של החברה. בנוסף לזה עכשיו אינני מוטרד עוד לגבי פוטנציאל הגידול של התשתית, ושל וובוקס, בעתיד."